© Tirol Werbung/Esther Wilhelm
© © Tirol Werbung/Esther Wilhelm

Etappe 03: Landeck - Imst

Heerlijk biken tussen Landeck en Imst: deze lichte tot middelzware MTB tocht is één van twee etappes zonder ondersteuning van bergbanen. Daarom moeten de bijna 1.400 hoogtemeters bergopwaarts geheel met eigen spierkracht worden overwonnen.

Tips & info
Meer informatie over deze etappe van de Tirol Mountain Bike Safari inclusief GPS-data, routebeschrijving, tips voor pauzemomenten en informatie over mountainbike service langs de route, vindt u in het download gedeelte onderaan op deze pagina.

Grote plattegrond openen

Routebeschrijving

Startpunt: Landeck

Vanaf Landeck fietst u eerst in het dal naar Zams over asfaltwegen om vervolgens via een bochtige weg naar Rifenal te klimmen en verder tot aan Falterschein. Vanaf hier daalt u af richting het Inntal. In Schönwies komt u op de Innradweg uit, die u tot net voor Imst volgt. Hier gaat de route onder de snelweg door en daarna gaat deze in lange bochten door de bossen omhoog naar ca. 980 m. Bij het station van de Imster Bergbahn boven Imst verlaat u het bos en is het eindpunt van de eteppe bereikt.