De Großglockner leren kennen, © Tirol Werbung
De Großglockner op de achtergrond, © Tirol Werbung
© De Großglockner op de achtergrond, © Tirol Werbung

Rondrit Lucknerhaus

Tijdens de alpine rondwandeling van het Lucknerhaus via de Glorer-, Salm- en Lucknerhütte en weer terug naar het Lucknerhaus heeft u met de Großglockner in het noorden en het Schobergebergte steeds grote bergen als uitzicht.

• Wandelaars met een vaste tred en geen last van duizelingen lopen vanaf het Lucknerhaus over een straat en later over een pad richting de Glorer hütte op het Berger Törl.
  • Aan de andere kant van het Törl bij de eerste splitsing gaat u linksaf en bij de tweede rechtsaf via een paar met kabels bevestigde delen naar het Leitertal.
  • Vervolgens gaat u bergopwaarts naar de Salmhütte.
  • Vanaf de Salmhütte loopt u over weiden door het dal en dan over puin omhoog naar de Pfort bergkloof.
  • Via de Johann-Stüdl-Weg gaat u een stuk richting het noordwesten en bij de veeweiden richting het zuiden terug naar de Lucknerhütte.
  • Hier gaat u via een straat verder naar het Lucknerhaus.