Angerer Alm, © Tirol Werbung / Frank Bauer

Mountainbiketour
Angerer Alm - Harschbichl

Met deze MTB-tour zoeft de e-bike vanuit St. Johann in Tirol over glad asfalt en klimt uiteindelijk bijna 1.000 meter. Het eerste doel is de Angerer Alm, met geweldig uitzicht op de Wilder Kaiser en heerlijke Tiroler gerechten. Bij het laadstation doet ook de batterij van de e-bike nieuwe energie op. Vervolgens schuift u aan bij de berghut Harschbichl op 1.600 meter waar u geniet van gastronomische specialiteiten en van prachtige bergpanorama’s.

• Het indrukwekkende uitzicht op de Wilder Kaiser en de Kitzbüheler Horn maken deze relatief korte, maar intensieve tocht een must.
  • Boven wacht de Harschbichlhütte (1.604 meter). In de ‘beste skihut van de Kitzbüheler Alpen’ ontvang je een warm welkom en geniet je van sfeervolle gezelligheid.
  • De Angerer Alm aan het idyllische bergmeer is ook een stop waard. Verwen jezelf en doe nieuwe energie op met de Tiroler specialiteiten op de oudste alm in de Kitzbüheler Alpen.

Grote plattegrond openen

okt
nov
dec

* Dit zijn richtlijnen en aanbevelingen. Houd altijd rekening met de eigen persoonlijke vaardigheden en de actuele weersomstandigheden. Aan de weergave van de gegevens kan geen aansprakelijkheid worden ontleend.

Parkeren

Parkeerplaats bij het dalstation Harschbichl-Bergbahn

Downloads

Routebeschrijving

De tour begint in St. Johann in Tirol bij het knooppunt Speckbacher Straße Hornweg. Vanaf hier leidt route 215 2,5 kilometer bergopwaarts over de geasfalteerde Hornweg, langs het dalstation van de kabelbaan Harschbichl en Gasthof Buchwies. Op 940 meter hoogte, voor de Gasthof Pointenweg sla je rechtsaf en volg je ongeveer 650 meter de route naar het westen richting Hirschberg. Houd links aan bij het kruispunt, blijf bergop fietsen en steek de Harschbichl Trail over. Ga bij de volgende twee kruispunten rechtdoor en fiets ongeveer 950 meter ten westen van het Schlosserberg-stuwmeer naar 1.090 meter hoogte. Sla hier linksaf en via routes 215 en 214 passeer je het middenstation Harschbichl en het Hornpark. Via haarspeldbochten leidt het pad nu steil omhoog langs de Angerer Alm op 1.300 meter hoogte, over de Wendbach en uiteindelijk door alpenweiden. Vervolgens bereik je na 300 hoogtemeters de Harschbichl. De terugweg volgt dezelfde route als de heenweg.

Plaats langs de route

Aankomst

Komt u per vliegtuig, trein, bus of auto naar uw bestemming in Tirol?

Adres van uw bestemming

powered by Rome2Rio

Accommodatie zoeken
Aantal reizigers
Omhoog
Is je mailbox ook aan vakantie toe?

Abonneer je dan hier op onze newsletter met exclusieve vakantietips uit Tirol.