Wandeling
Hochfilzen – Hoametzlhütte – Buchensteinwand

Hochfilzen in de Kitzbüheler Alpen, onder andere bekend om de uitdagende Biathlon wedstrijden, is in de zomer een populaire bestemming voor wandelaars. Deze fascinerende middelzware wandeling voert in twee uur vanuit het centrum van Hochfilzen naar Buchensteinwand. Bezoek hier een van Tirols meest populaire en bijzondere uitzichtpunten: het Jakobskruis.

Ook culinaire liefhebbers zijn met deze wandeling op het juiste pad. De Hoametzlhütte (1.200 m), met indrukwekkend uitzicht op de Loferer en Leoganger Steinberge, serveert heerlijke zelfbereide gerechten en biedt ook leuke speelmogelijkheden voor kinderen. De hut is elk weekend van juni tot midden oktober geopend. Naast het Jakobskruis vind je Alpengasthof Buchensteinwand. Dit bergrestaurant staat bekend om haar heerlijke Strudel-, Knödel en ijsspecialiteiten en is dagelijks geopend van maandag tot en met zondag. Het restaurant is ook bereikbaar met de Vierersesselbahn Buchensteinwand.

Grote plattegrond openen

Hoogtemeters bergopwaarts780 m
Bergafdaling in hoogtemeters780 m

Routebeschrijving

De wandeling start vanuit het dorpscentrum in Hochfilzen over de Herrengasse richting Ortsteil Warming. De route volgt links langs boerderij Glaagut over de Tennweg richting boerderij Untertenn. Vanaf hier gaat de weg steil omhoog door het bos en over de weilanden of volg de Kemmbergweg tot de Hoametzhütte. Ga vervolgens verder naar Buchensteinwand voor het meest bijzondere hoogtepunt van deze wandeling.

De terugweg is gelijk aan de heenweg.

Tip: het is mogelijk om met Bergbahn Pillersee terug te gaan naar het dal in Hochfilzen.

Aankomst

Komt u per vliegtuig, trein, bus of auto naar uw bestemming in Tirol?