MTB-Rundtour
MTB-rondrit Hohe Salve

Deze 36 kilometer lange en middelzware MTB-toer brengt u naar de Hohe Salve, een uitkijkberg met een hoogte van 1.830 meter. Zeer goed onderhouden bos- en asfaltwegen voeren langs prachtige uitkijkpunten. Geniet van adembenemend uitzicht op de Wilden Kaiser en het Hohen Tauern gebergte. Deze toer overbrugt ongeveer 1.000 hoogtemeters en een goede (of gemiddelde) conditie is vereist.

Grote plattegrond openen

Parkplaats bij het dalstation van de Salvenabahn in Hopfgarten

Downloads

Routebeschrijving

De toer start bij de (gratis) parkeerplaats van de Salvena Bergbahn in Hopfgarten. Vanaf de parkeerplaats gaat de weg kort naar beneden, onder de spoorweg door en buigt linksaf, ongeveer 500 meter richting Kitzbühel. Vervolgens slaat u rechtsaf naar de wijk Esbethen. Volg het fietspad door de nederzetting naar de kruising van de route nr. 274 (Gruberberg). Hier begint de klim op de asfaltweg. Het eerste traject gaat door het bos, vervolgens door weilanden, waarbij u de gehele tijd de borden volgt (nr. 274).
Na 4,3 kilometer heeft u de eerste klim overwonnen. Nu volgt u de weg naar beneden (‘Westendorf, Lendwirt’) naar de brug over de beek van Windautal. U steekt het water over en de weg gaat rechtdoor het dal uit. Voor ‘Lendwirt’ buigt de route rechtsaf richting Westendorf. Naar een korte klim van bijna 100 meter bereikt u de weilanden die net voor Westendorf liggen. Nu gaat u rechtdoor richting het dorpscentrum. Bij het tankstation slaat u rechtsaf naar het fietspad richting Brixen/Kirchberg. Na het passeren van het bord ‘Bike Trail Brixental’, slaat u linksaf richting het stadscentrum. De weg gaat onder de spoorweg door totdat u de dorpsstraat in Brixen bereikt. Sla hier linksaf en fiets tot net voorbij hotel ‘Residenz Hubertus’ waar het fietspad nr. 265 naar Hochbrixen-Hochsöll te vinden is. Het eerste deel van route nr. 265 gaat over een asfaltweg en vervolgens leidt een bosweg omhoog naar het skigebied.

Alternatief: Het is ook mogelijk om Hochbrixen te bereiken per gondel, waarbij 500 hoogtemeters worden overbrugd.

Vanaf het bergstation van de gondellift wordt de weg weer vlakker en gaat u met enkele lichte stijgingen en dalingen richting Hochsöll. De geasfalteerde toegangsweg naar Söll heeft een aantal bochten en gaat onder de ‘Bundesstraße’ door naar het dorpscentrum. Vervolgens volgt men de groene fietsborden richting Wörgl naar het dalstation van de Salvistabahn in Schwend bei Itter. Kort na het bedrijfspand slaat u linksaf richting Itter. Deze weg leidt naar het dorpscentrum. Vanaf de kerk gaat u via een zijstraat aan de rechterkant richting het voetbalveld (‘Ed’) wederom richting Hopfgarten. Na het voetbalveld houdt u links aan (fietsroute nr. 269) en fietst u door de weilanden. De weg gaat geleidelijk omhoog en voert kort door een bos naar het dorp Hacha. U volgt de weg richting de kerk en vervolgens via de Schmalzgasse, langs het Tourist Board naar de parkeerplaats van Salvena.

Plaatsen langs de route

Aankomst

Komt u per vliegtuig, trein, bus of auto naar uw bestemming in Tirol?

Adres van uw bestemming

powered by Rome2Rio

Accommodatie zoeken

Omhoog
Is je mailbox ook aan vakantie toe?

Abonneer je dan hier op onze newsletter met exclusieve vakantietips uit Tirol.